Divya Bhoelai

– update juli 2020 –

Ik ben afgestuurd als MBO-ICT'er door de opleiding ICT-Beheerder niveau 4 af te ronden bij het ROC van Amsterdam in Zuid-Oost. Intussen heb ik er al een periode bij PEAK-IT als servicedesk medewerker op zitten. Gedurende de afgelopen periode ben ik begonnen bij een nieuwe werkgever genaamd Crowdtech. Dit is een marktsonderzoeksbureau dat zich bezighoud met het verspreiden van vragenlijsten van business-to-business klanten (zoals Albert Heijn en Jumbo). Hier ben ik helpdeskmedewerker en help klanten op weg met de applicatie die zij gebruiken voor het aanmaken van deze vragenlijsten.

In de tijd bij PEAK-IT werd ik ingezet als junior servicedesk medewerker bij verschillende klanten. Dit hield in dat ik verantwoordelijk was voor de eerstelijns ondersteuning. Dan moet je denken aan het resetten van wachtwoorden, ondersteuning bij het gebruik van bepaalde applicaties en on-sight support (werkplekbeheer). Mocht ik iets niet kunnen oplossen, dan is het de bedoeling dat ik het probleem van de gebruiker neerleg bij de beheerder van de desbetreffende applicatie of omgeving. Wat ik voornamelijk nu merk is dat heel veel providers er eigenlijk voor willen zorgen dat hun klanten over gaan op de vernieuwde 1 Gigabit verbinding die niet alle providers hebben.

Gedurende eerste periode na de opleiding heb ik vanwege persoonlijke omstandigheden mij alleen beziggehouden met werk en mijn thuissituatie. Het is toch wel heel belangrijk om je familie dichtbij te houden. Ik heb toen toch wel wat nare dingen meegemaakt en door hulp van mijn familie ben ik er weer bovenop gekomen! Het is de bedoeling om zoveel mogelijk te werken en geld op te sparen om vervolgens aan mijn vervolgopleiding te beginnen. Ik zou graag een HBO opleiding volgen tot ICT docent.

De belangrijkste leerervaring die ik heb opgedaan is dat niks mij tegen kan houden zo lang ik mijn beste been voor zet. Ik heb deze periode veel aan zelfstudie moeten doen om mijn functie goed te kunnen bekleden, door privé omstandigheden is dit niet zonder slag of stoot gegaan maar ik ben heel erg blij met het resultaat. De klanten die ik nu aan de lijn heb zijn super blij om mij te spreken en dat is voor mij als helpdeskmedewerker het grootste compliment.

Tags: MBO

0
0
0
s2sdefault